شخصیتسنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۶۳۲۵
یک گرافولوژیست اظهار کرد: خط افراد شامل نحوه فاصلهگذاریها، نحوه گذاشتن نقطهها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست میشود و میتواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آنها آشکار کند.
محمود محجوب در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علم گرافولوژی اظهار کرد: علم گرافولوژی برای شناخت دست خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: علم گرافولوژی یک جنبه شناخت و یک جنبه درمان دارد. در مورد جنبه درمان، وقتی از شناخت به مهمات دست پیدا کنیم، قطعاً میتوان موضوعات مورد نظر را اصلاح کرد. حتی برخی از کارشناسان توصیه میکنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.
گرافولوژی را چگونه میتوان تعریف کرد؟محمود محجوب خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرفهای آزمایشگاهی، دستگاههای تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاههای دیگر وجود دارد و در خصوص علمهایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث وجود دارد؛ اول بحث تشخیص که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقاء آن پارامترها است.
وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روشهای مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصلهگذاریها، نحوه گذاشتن نقطهها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست میشود و میتواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آنها آشکار کند.
محجوب تصریح کرد: نوع خط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگیهای روانی، سن، فرهنگ و شغل او است و این موضوع سبب میشود دستخط افراد با هم متفاوت باشد.
بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگیهای دست خط یک زن ۳۲ ساله و راست دست میپردازیم:
ویژگیهای دستخط زن جوان و راست دستوی تصریح کرد: ویژگی اصلی این دستخط سرعت، عدم ترمز و تمرکز در انتهای پاره خطها، صرفه نظر کردن از جزئیات، پرهیز از زیبا جلوه دادن کلمات و نظم قابل قبول متن است.
این گرافولوژیست در خصوص تحلیل دستخط و امضای این زن جوان، افزود: پاره خطها بدون آرایش ترسیم شدهاند، یعنی فرد تمایل ندارد خود را بهتر جلوه دهد یا به عبارتی انجام کارها را در حد کفایت میداند و پاره خطها در جاهایی تیز، در بعضی جاها راسخ و در جاهای دیگر متزلزل است؛ یعنی فرد نوعی عصبی بودن توأم با سخت کوشی دارد.
وی با اشاره به قالب کلی و یک دست بودن متن، اظهار کرد: اگر به صورت جز ء به جزء کلمات را بررسی کنیم، به نوعی به هم ریختگی پی میبریم؛ یعنی فرد نظم قابل قبولی دارد، اما بهم ریختگیهای جزئی هم در رفتار او وجود دارد. همچنین انتهای هیچ پاره خطی ترمز گرفته نشده است و تمام پاره خطها با سر خوردن به کلمه بعدی متصل شدهاند؛ یعنی فرد در عین حال که ویژگی عجول بودن را دارد، تاب و حوصله بیکار ماندن را نیز ندارد.
محجوب با اشاره به اینکه در این دست خط دندانهها به درستی ترسیم نشده است، گفت: این مورد نشان از عجله، عصبی بودن و نوعی کم رویی است، "الف" های تنها، ابتدا از پایین شروع شدهاند و بعد از بالا به پایین آمدهاند؛ یعنی مخالفجوییهای فردی در رفتار روزمره او وجود دارد. همچنین متن روی خطوط نوشته شده است و با فاصله یک در میان؛ یعنی فرد از قوانین کلی تبعیت میکند و تمایل به نزدیکی زیاد در روابط اجتماعی ندارد.
وی با اشاره به نوع امضای این زن راست دست، تصریح کرد: امضا خیلی ساده، بدون اسم و از خطوط مستقیم تشکیل شده است که ابتدا به صورت عمودی بالا میرود و بعد به شکل عمودی پایین میآید و سپس افقی میشود که نشان از فردی ساده، بدون تجملات و حاشیه است. این فرد ابتدا مخالف خو و قاطع و سپس منطقی است. همچنین این موضوع نشاندهنده عدم انعطافپذیری در تفکرات اصلی، بیحوصلگی و تعجیل در زندگی فرد است.
کد خبر 486598منبع: ایمنا
کلیدواژه: دستخط تحلیل علمی بررسی تحليل شخصيت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پاره خط ها یعنی فرد بر اساس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سرگذشت عجیب «سنگ سرنوشت»؛ از پلّکان تا نماد سلطنت (+عکس)
قدمت پیوندهای ثبتشدهی «سنگ سرنوشت» با خانواده سلطنتی اسکاتلند تقریباً به ۱۰۰۰ سال پیش بازمیگردد و منشأ آن در هالهای از رمز و راز پنهان شده است. افسانهها آن را به قهرمانان کتاب مقدس و فراعنه مصر باستان ربط میدهند. اما اکنون یک بررسی جدید نشان داده که ممکن است سنگ سرنوشت در اصل پله جلوی در بوده باشد.
به گزارش فرادید، این نظریه جدید پس از آن مطرح شد که سنگ را پیش از انتقال از قلعه ادینبورگ به خانه دائمی جدید خود در موزه پرث که ماه گذشته افتتاح شد، تجزیه و تحلیل علمی کردند.
تجزیه و تحلیل اخیر این سنگ ۳۳۵ پوندی ساییدگیهای خاصی را در قسمت بالای این اثر تاریخی نشان داد که به نظر میرسد ناشی از پا گذاشتنهای مکرر بر روی آن بوده باشند.
تاجگذاری الکساندر سوم در سال ۱۲۴۹ نخستین نمونه شناختهشده از حضور سنگ سرنوشت در یک مراسم تاجگذاری است.
سنگ سرنوشت سال گذشته دوباره اسکاتلند را ترک کرد تا مدت کوتاهی از آن برای تاجگذاری چارلز سوم استفاده شود. تجزیه و تحلیل انجامشده برای آمادهسازی این انتقال به کلیسای وستمینستر برای تاجگذاری نشان داد این سنگ از منطقه اسکون استخراج شده، به این معنا که ممکن است در ابتدا در یک کلیسای مجاور یا احتمالاً یک ساختمان رومی از آن استفاده شده باشد.
دکتر نیکی اسکات، مشاور ارشد اهمیت فرهنگی در Historic Environment Scotland (HES)، میگوید: «ما میدانیم در برخی از مراسم تحلیف از جمله مراسم افتتاحیه، لازم بود فرد روی روی سنگ قدم بگذارد، اما میزان سایش روی سنگ بسیار بیشتر از چند بار قدم گذاشتن در مراسم تاجگذاری است.»
«حتی چند صد سال استفاده از سنگ در این آیینها، چنین سطحی از سایش را که ما میبینیم ایجاد نمیکند. به احتمال زیاد از این سنگ قبلاً به عنوان پله استفاده میشده، هرچند ما زمینه این کار را نمیدانیم.»
پروفسور داویت برون، رئیس تاریخ اسکاتلند در دانشگاه گلاسکو که به تفسیر جدید موزه پرت کمک کرده، میگوید: «شواهد کاملاً قانعکننده است، به این معنا که در مقطعی از زمان، کاربری این سنگ تغییر کرده و از آن به عنوان یک عنصر در تاجگذاری استفاده شده است، در حالیکه تا پیش از آن این سنگ کارکرد کاملا متفاوتی داشته است».
برای نخستین بار در طی هفت قرن، این سنگ پس از تاجگذاری چارلز سوم به خانه اجدادی خود در پرث بازگردانده شد. این سنگ اکنون در موزه جدید پرث قرار دارد.
کانال عصر ایران در تلگرام